”Trage o sperietură în Alpii transilvani”, se numeşte secţiunea dedicată Transfăgărăşanului de cei de la National Geographic.
”Întortocheatul drum românesc cocoţat la mai bine de 1.600 de km înălţime urmează un traseu nord-sud care uneşte două dintre cele mai înalte vârfuri montane din ţară”, explică jurnaliştii.
”Vlad Ţepeş, prinţul care a inspirat personajul Dracula al lui Bram Stoker, este probabil cea mai importantă tentativă a zonei de a ajunge celebră, iar turiştii se pot opri la ruinele castelului Poenari, vechi de 700 de ani, după ce străbat drumul pitoresc de peste râul Argeş, şi trec de forma de semilună a Barajului de la Vidraru şi de lacul de smarald Vidraru”, notează jurnaliştii.
Autorii recomandă o oprire la ”Cascada Bâlea înaltă, cât 20 de etaje, ca să luaţi o telecabină roşie până sus, la Lacul Bâlea, unde sunt deschise tot anul două cabane, iar în fiecare iarnă este construit de la zero un hotel din gheaţă”.
Articolul nu se încheie înainte să fie vorba despre riscurile călătoriei pe Transfăgărăşan: ”De parcă n-ar fi destul să treci peste 27 de poduri şi apeducte, să traversezi un tunel fără lumină şi să stai cu ochii după turmele de oi care rătăcesc în drum, condiţiile meteo înşelătoare fac să nu fie deschis Transfăgărăşanul pentru a fi traversat în siguranţă decât de la sfârşitul lunii iunie până la jumătatea lunii octombrie”.
Pe listă se mai găsesc şoseaua Trans-Andică dintre Chile şi Argentina, Blue Ridge Parkway, din Virginia şi Carolina de Nord, ”Drumul Morţii”, din Bolivia, un tunel săpat manual în China în anii ´70, şoseaua alpină Grossglockner, din Austria, Şoseaua 94, sau Milford Road, din Noua Zeelandă şi alte drumuri din Statele Unite, Canada şi Maroc.