Counterpoint a realizat un studiu pentru primul trimestru al anului fiscal 2019 pentru smartphone-urile premium. Acestea sunt definite de preţul la care sunt vândute, limita minimă pentru modelele premium fiind de 400 de dolari, conform studiului. Compania a constatat că piaţa premium a scăzut cu 8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cauzele principale fiind vânzările mai slabe ale Apple, care au scăzut cu 20% faţă de anul trecut. Chiar şi aşa, producătorul american conduce detaşat clasamentul.
Avem pe primul loc Apple cu 47% din piaţa de dispozitive premium, urmată de compania Samsung cu 25%. Huawei deţine doar 16% în acest moment, în timp ce OnePlus şi Google vin fiecare din urmă cu câte 2%. Restul de 8 procente se împart între toţi ceilalţi producători de pe piaţă care vând telefoane de 400 de dolari sau mai scumpe.
Motivul pentru vânzările scăzute ale Apple par să fie motivele puţine pentru upgrade în principal. Compania oferă software-ul său cel mai recent, iOS 12, pe dispozitive lansate din 2013 şi până în prezent, iar diferenţele de performanţă perceptibile între iPhone 7 şi iPhone XS nu sunt atât de mari încât să sugereze un upgrade iminent.