Home » D:News » Bosch nu renunţă pentru moment la motoarele diesel, în ciuda demersurilor privind reducerea poluării

Bosch nu renunţă pentru moment la motoarele diesel, în ciuda demersurilor privind reducerea poluării

Bosch nu renunţă pentru moment la motoarele diesel, în ciuda demersurilor privind reducerea poluării
Publicat: 24.05.2019
În ciuda anunţării intensificării eforturilor de reducere a emisiilor de CO2 şi reducerea la zero a poluării aerului din trafic, Bosch nu renunţă la motoarele diesel, aşa-numitul sector off-highway fiind imposibil de electrificat, potrivit lui Mihai Boldijar, directorul general al Robert Bosch SRL.

Bosch a anunţat intensificarea eforturilor de a reduce emisiile de CO2, la nivel global, având drept obiectiv pentru anul 2020 o amprentă netă de carbon nulă, urmărind totodată reducerea la zero a nivelului de poluare a aerului din trafic. Proiectul companiei de a reduce aproape de zero concentraţia de poluanţi atmosferici este construit pe trei piloni: Bosch dezvoltă tehnologii pentru grupul motopropulsor cu poluare scăzută, lucrează împreună cu autorităţile municipale la proiecte pentru menţinerea unui flux constant în trafic şi implementează un sistem de gestionare a mobilităţii companiei în propriile locaţii, potrivit Mediafax.

Cu toate acestea, compania nu va renunţa la utilizarea motoarelor diesel.

„Sistemul de propulsie bazat pe motoare diesel se regăseşte la maşini mici, la cele de 3,5 tone, respectiv maşinile de marfă, se regăseşte la camioane, la vapoare, la vase, la locomotive. Practic, când zic de diesel, vorbesc de diesel în ansamblul lui. Nu e vorba de a produce motoare sau componente pentru motoare diesel pentru anumite ţări sau regiuni, că cererea e mai mare sau mai mică, e altă situaţie, dar în momentul în care se produc motoarele şi componentele pentru motoarele diesel, ele se produc pentru sectorul de fabricaţie maşini, utilaje şi aşa mai departe”, a explicat acesta.

Transportul urban reprezintă una dintre principalele cauze pentru care în multe zone urbane sunt încălcate limitele privind poluarea aerului, motiv pentru care, de-a lungul ultimelor decenii, Comisia Europeană a condus eforturile depuse de UE pentru reducerea progresivă a emisiilor de poluanţi pentru calitatea aerului provenind de la vehiculele rutiere prin îmbunătăţirea calităţii combustibililor şi prin stabilirea de valori limită de emisie din ce în ce mai stricte pentru vehiculele noi.

În special, în privinţa emisiilor de NOx, valorile limită ale emisiilor au fost înăsprite pentru autoturismele cu motoare diesel, care poluează cel mai mult.

„Când vorbim despre utilaje, amintiţi-vă că există acest sector numit off-highway, care înseamnă tractoare, maşini agricole, maşini de construcţii şi aşa mai departe. Acestea nu pot fi electrificate, este imposibil să opreşti un camion la 300 de km că să îl alimentezi sau să aştepţi să se reîncarce bateriile, nici măcar un camion a cărui încărcătură să fie baterii nu este posibil. Momentan. Deci orizontul de timp nu îl pot defini, faptul că motorul diesel are în noua constelaţie şi cu noua tehnologie un viitor, da. Cât de lung va fi şi cât de mult vom asista la dezvoltarea lui, vom vedea”, a conchis Mihai Boldijar.

 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Test de cultură generală. Câte pisici există în lume?
Test de cultură generală. Câte pisici există în lume?
(P) Un derivat al vitaminei descoperite în 1913 este astăzi cel mai studiat ingredient antirid
(P) Un derivat al vitaminei descoperite în 1913 este astăzi cel mai studiat ingredient antirid
(P) Ce indică popularitatea Bitcoin despre direcția economiei românești
(P) Ce indică popularitatea Bitcoin despre direcția economiei românești
(P) Călătorie de Neuitat prin România: București – Râmnicu Vâlcea
(P) Călătorie de Neuitat prin România: București – Râmnicu Vâlcea
Prima fotografie a Telescopului Hubble cu Nebuloasa Crabului din ultimii 24 de ani a dezvăluit mai multe structuri misterioase
Prima fotografie a Telescopului Hubble cu Nebuloasa Crabului din ultimii 24 de ani a dezvăluit mai multe structuri misterioase
Care sunt cele trei culori prin care devenim instant mai atractivi în ochii celorlalți?
Care sunt cele trei culori prin care devenim instant mai atractivi în ochii celorlalți?
Viaţa zbuciumată a celei mai frumoase Prinţese a României. A fost prima femeie căpitan de cursă lungă, s-a căsătorit de două ori şi a sfârşit la mănăstire
Viaţa zbuciumată a celei mai frumoase Prinţese a României. A fost prima femeie căpitan de cursă lungă, s-a căsătorit ...
Poșta daneză oprește distribuirea scrisorilor după 400 de ani
Poșta daneză oprește distribuirea scrisorilor după 400 de ani
„Cel mai sângeros an”: Record de execuții în Arabia Saudită
„Cel mai sângeros an”: Record de execuții în Arabia Saudită
Averea lui Elon Musk a trecut de 700 de miliarde de dolari
Averea lui Elon Musk a trecut de 700 de miliarde de dolari
Zonele din România unde va ninge de Crăciun
Zonele din România unde va ninge de Crăciun
Rocile spațiale antice ar putea deține secretul pentru mineritul de asteroizi
Rocile spațiale antice ar putea deține secretul pentru mineritul de asteroizi
Neuroștiința percepției timpului: de ce creierul simte că orele trec diferit
Neuroștiința percepției timpului: de ce creierul simte că orele trec diferit
Ce anume din ADN-ul centenarilor îi face să trăiască atât de mult?
Ce anume din ADN-ul centenarilor îi face să trăiască atât de mult?
Erwin Schrödinger și „pisica” care a schimbat fizica: povestea unui laureat Nobel exilat de naziști
Erwin Schrödinger și „pisica” care a schimbat fizica: povestea unui laureat Nobel exilat de naziști
Jean-Martin Charcot, omul care a schimbat felul în care înțelegem mintea și creierul
Jean-Martin Charcot, omul care a schimbat felul în care înțelegem mintea și creierul
Inteligența Artificială poate dezvălui bolile înscrise în ADN-ul nostru
Inteligența Artificială poate dezvălui bolile înscrise în ADN-ul nostru
De ce unele cuvinte ne atrag atenția mai mult decât altele? Experții spun că totul depinde de cum sună fiecare
De ce unele cuvinte ne atrag atenția mai mult decât altele? Experții spun că totul depinde de cum sună fiecare