Obiectele zburătoare neidentificate au creat şi continuă să aibă parte de atenţia multora dintre noi. Pornind de la soldaţii care raportează fenomene neobişnuite, la investigatori, scriitorii de science fiction şi ajungând în mod inevitabil la ufologi şi adepţi ai teoriei conspiraţiei, toţi încearcă să identifice care este cauza fenomenelor neobişnuite răspândite de-a lungul globului.
O echipă condusă de Luis Elizondo, care s-a ocupat cu investigarea fenmenelor aeriene neidentificate pentru Departamentul de Apărare, a compilat o listă de caracteristici care par a se răgăsi în relatările soldaţilor americani atunci când sunt martorii unor astfel de fenomene, notează History.
Un element comun al tuturor acestor relatări este legat de modul în care aeronavele necunoscute par a avea capacitatea de a se deplasa fără a fi supuse atracţiei gravitaţionale a Pământului. De asemenea, navele raportate par a fi construite fără a ţine cont de constrângerile aerodinamice pe care avioanele trebuie să le respecte. De exemplu, în incidentul numit Nimitz, martorii au raportat că nava pe care au văzut-o la faţa locului avea un design tubular.
Conform rapoartelor pe care Luis Elizondo le-a revizuit de-a lungul timpului, aeronavele necunoscute raportate de către piloţii americani aveau capacitatea de a acelera sau a-şi schimba direcţia în moduri care sunt imposible pentru avionele militare construite de om.
Piloţii au raportat că aeronavele pe care le-au întâlnit aveau capacitatea de a trece de bariera sunetului fără a lăsa „urme”. Atunci când un avion cu reacţie, de exemplu, atinge viteze supersonice, el creează boom-uri sonice şi urme de vapori. Aparent, OZN-urile din incidentele studiate se puteau deplasa la viteze foarte mari fără a lăsa respectivele „urme”.
Rapoartele înaintate de către piloţii americani explică faptul că OZN-urile cu care s-au înâlnit manifestau capacităţi de invizibilitate şi/sau camuflare cu mediul înconjurător. Aceasta fiind motivul pentru care aceste aeronave necunoscute sunt imposibil de detectat pe radar, instrumentele de zbor sau chiar imposibil de fotografiat. De asemenea, martorii raportează că văd în jurul acestora o aură luminoasă sau ceaţă.
În unele dintre cazurile analizate de echipa de investigatori, piloţii au raportat superiorilor că aeronavele cu care s-au întâlnit aveau capacitatea de a trece dintr-un mediu în altul. Rapoartele sugerând că unele nave au capacitatea de a trece din spaţiul interplanetar, în atmosferă sau sub apă fără eforturi vizibile.
Citeşte şi:
Marina Statelor Unite stabileşte un ghid pentru raportarea potenţialelor întâlniri cu OZN-uri
Serviciile secrete si extraterestrii – povestea unor relatii nerecunoscute