Vehiculele, echipate cu dispozitive de siguranţă, lasere, radare şi scanere, vor naviga pe o rază de 3 kilometri în oraşul german, care construieşte, de asemenea, un nou teren complet de testare, cu semafoare inteligente.
„Pentru a face şofatul să devină mai sigur şi mai confortabil în viitor, nu este suficient doar ca vehiculele să devină autonome şi mai inteligente – oraşele trebuie să ofere, de asemenea, un ecosistem digital care să permită acest lucru” a declarat Axel Heinrich, şeful departamentului de cercetare al VW.
Efortul companiei VW face parte dintr-o serie manifestate în cadrul industriei auto, pentru a ţine pasul cu Waymo, unitatea de conducere autonomă a companiei Google, care este văzută ca lider pentru viitoarele robo-taxiuri. Pentru a avansa şi pentru a economisi costuri, companiile fac şi alianţe,cum este ideea asocierii BMW cu Daimler în privinţa autovehiculele autonome. În timp ce majoritatea companiilor urmăresc să producă maşini care, în cele din urmă, nu vor mai necesita implicarea şoferului, există şi cazuri, precum cel al producătorului francez PSA Group, în care firmele decid să renunţe la aceste planuri, din considerente financiare.
Vehiculele autonome sunt clasificate pe o scară de la unu la cinci, de la autoturisme fără sisteme de asistenţă la vehicule care pot merge fără şofer. BMW a început testarea vehiculelor de nivel 4, catalogate drept extrem de automatizate – la fel ca modelul Golf al VW- în München, începând din 2017.