Compania americană Google urmează să lanseze Stadia, o platformă de streaming dedicată jocurilor video, care nu are nevoie de console sau de calculatoare scumpe, ci doar de o tastatură specială, relatează cnbc.com.
Reprezentanţii companiei americane Google au explicat felul în care va funcţiona Stadia. Potrivit acestora, dacă cineva va viziona un videoclip despre un joc video pe YouTube, acesta ar putea să aibă acces rapid la el prin accesarea unui buton pe care scrie „Play Now”. Astfel, va fi eliminată nevoia de a cumpăra jocurile în sine sau de a le descărca, iar Google va depune toate eforturile pentru a le reda cu ajutorul stocării în cloud, scrie Mediafax.
Stadia va putea funcţiona pe orice dispozitiv, dar lansarea efectivă a jocurilor se va putea face pe monitoare, laptopuri, tablete şi telefoane mobile. Utilizatorii vor avea posibilitatea de a schimba formatul pe care îl folosesc, ceea ce înseamnă că vor putea să înceapă un joc pe computer şi să îl continue pe smartphone.
Persoanele interesate se pot juca cu ajutorul tastaturii şi mouse-ului sau cu un dispozitiv special Stadia pus în vânzare de Google.
Platforma creată de Google va avea posibilitatea de a susţine jocurile în format 4K, dar creatorii ei spun că acestea vor putea fi accesate şi în rezoluţii de până la 8K. Momentan, pasionaţii de jocuri video nu dispun încă de echipamente 8K, iar consolele de la principalii producători din domeniu, Microsoft şi Sony, funcţionează doar la capacitatea 4K, High Dynamic Range.
Deşi Google a anunţat lansarea Stadia în acest an în Statele Unite ale Americii, Canada, Marea Britanie şi „mare parte din Europa”, încă nu se ştie ce titluri vor fi disponibile pe această platformă. Prezentarea a inclus, însă, două demonstraţii: o versiune demo a jocului „Doom Eternal”, care se află în lucru la id Software, şi „Rime”, care funcţionează pe platformele speciale ale Google. Problema ar putea fi rezolvată prin crearea propriului studio specializat, Stadia Games and Entertainment, care să poată fi folosit atât pentru dezvoltarea de noi jocuri, cât şi pentru a încheia parteneriate pentru a aduce noi titluri pe platformă.
Google nu este singura companie mare care lucrează la o platformă pentru jocuri video. Există informaţii potrivit cărora Amazon lucrează la un serviciu asemănător, care va conţine jocuri produse în studiourile lor specializate.