Sursa-captură Youtube
Germanii dr. Hans von Ohain şi Sir Frank Whittle împart meritul pentru dezvoltarea motorului cu propulsie chiar dacă nu au lucrat niciodată împreună, scrie WarHistoryOnline. Ei au patentat invenţia la începutul anului 1930, au creat prototipul la sfârşitul anului şi au efectuat primul zbor, cu succes, la începutul anului 1940.
Germanii au considerat invenţia extrem de folositoare pentru învingerea Aliaţilor ce erau numeric superiori.
Ambele materiale sunt esenţiale în crearea şi utilizarea avioanelor, tancurilor şi a altor vehicule. Germanii s-au lovit de o lipsă acută de petrol în mare parte din război, mai ales când s-au retras din sudul Rusiei şi din zonele ce le alimentau cu combustibil extras din România. De cealaltă parte, SUA au început să utilizeze petrol sintetic atunci când au realizat că motoarele avioanelor par să funcţioneze mai bine şi să rămână mai curate pentru o perioadă mai lungă.
Aliaţii au dezvoltat cauciucul sintetic atunci când puterile Axei au început să controleze mare parte din producţia de cauciuc natural din sudul Pacificului. Materialul sintetic a ajutat la producerea unor cauciucuri mai bune şi mai rezistente.
Sursa-Public Domain
Zborul la altitudine mare nu era doar incorfortabil, ci şi riscant. Altitudinea mare poate provoca senzaţie de greaţă şi hipoxie (lipsa oxigenului în sânge). Piloţii aveau măşti cu oxigen ce prevenea aceste efecte, dar măştile erau greoaie şi împiedicau piloţii să controleze bine aeronava.
Bombardierul american B-29 prezentat în 1944 avea încorporat un sistem experimental cu carlingă presurizată. Acest tip de cabină a fost utilizat după Al Doilea Război Mondial (alături de motoarele cu propulsie) pentru crearea zborurilor comerciale.
Foto arhiva
Radarul a fost dezvoltat la începutul secolului XX şi îmbunătăţit apoi de către multe ţări, pentru a detecta şi trimite unde radio. Cea mai importantă dezvoltare a provenit de la Sir RObert Watson Watt, strănepotul inventatorului James Watt. În 1934, Marea Britania a început să-şi facă griji cu privire la „raza morţii” dezvoltată de germani.
Până la momentul începerii Bătăliei Angliei, guvernul reuşise să dezvolte o serie de staţii radar de-a lungul ţărmului ce le-a oferit un avantaj vital pentru detectarea atacurilor aeriene ale germanilor.
Sursa-Public Domain
O parte din motivul ce a stat la baza dezvoltării radarului a fost faptul că germanii au reuşit să proiecteze rachete. Numite „Vergeltungswaffe 2” acestea au fost primele rachete balistice cu rază lungă de acţiune.
Un combustibil lichid a fost utilizat pentru lansarea rachetelor din Germania către Londra, moment în care au murit 3.000 de britanici, civili. Printre creatorii rachetelor V se numără Wernher von Braun, unul dintre fondatorii programului spaţial prin care americanii au ajuns pe Lună.
Sursa-captură Youtube
Germanii au dezvoltat elicopterele cu un singur loc pentru recunoaşterea şi transportul micilor obiecte între nave. Forţele armate au dorit să utilizeze elicopterul pentru luptă şi au adăugat un al doilea loc pentru un observator.
După ce elicopterele au făcut performanţă pe vreme nefavorabilă, în timp ce restul aeronavelor nu puteau fi pilotate, germanii au plănuit să realizeze peste 1.000 de elicoptere, dar Aliaţii au bombardat fabrici cheie înainte să poată construi mai mult de 24.
Descoperirea penicilinei în 1928 a fost un accident. Alexander Flemming a lăsat, nesupravegheat timp de câteva zile, un vas petri în care se aflau culturi de bacterii. Atunci când a găsit vasul, a observat că bacteriile din zona culturilor de mucegai au murit din cauza contaminării cu un fungus.
Testele pe oameni au avut un succes uriaş, aşa că medicamentul a fost utilizat pentru tratarea soldaţilor din Al Doilea Război Mondial. În prezent, penicilina reprezintă ingredientul de bază pentru multe antibiotice prescrise de medici.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:
Cele mai importante inventii romanesti
Cinci invenţii din domeniul chimiei care au făcut posibilă lumea aşa cum o cunoaştem astăzi
Top 10 invenţii care au schimbat lumea. Una dintre ele aparţine unui român