În afara vedetelor turistice de la malul oceanelor, continentul asiatic ascunde destinaţii care îi surprind pe cei care reuşesc să ajungă în colţurile de lume rar enumerate printre preferatele industriei.
În Kazakhstan se găseşte Almatî, oraşul cunoscut în română şi ca Alma Ata. Fosta capitală a ţării, până în 1997, a rămas centrul cultural din Kazahstan şi singura localitate din zonă cu peste un milion de locuitori. Aici se găseşte Medeu, cel mai mare patinoar din lume situat la înălţime, la nu mai puţin de 1600 de metri deasupra nivelului mării. A fost deschis în 1951 şi a cunoscut renovări repetate în 1972, 2003 şi 2009. Printre atracţiile oraşului sunt şi cele 125 de fântâni, care includ bazinul „Calendarul Oriental”, cu 12 sculpturi ale animalelor responsabile cu diferitele perioade ale anului Kazakh, scrie
Mediafax.
În Kârgâzstan se află Tash Rabat, aşezarea ascunsă între munţii din regiunea Narân, din centrul ţării. Este vorba despre un caravanserai din secolul XV, despre care se spune că a fost iniţial o mânăstire budistă, transformată în loc de popas odată cu înteţirea traficului pe Drumul Mătăsii. Spaţiile sunt îngrijite de localnicii care sunt dispuşi să descuie camerele şi să îi lase pe turişti să umble prin spaţiile cândva despărţite de perdele. Taberele de iurte din apropiere oferă cazare peste noapte, iar cerul nocturn de la altitudinea de 3200 m deasupra mării este în sine o atracţie turistică, arată National Geographic.
Segmentul din Tadjikistan al şoselei Pamir este o fâşie de drum care leagă Osh, din Kârgâzstan, de Duşanbe, capitala tadjikă din apropierea graniţei cu Afganistanul. Unii turişti închiriază un şofer ori iau autobuzul, dar foarte mulţi preferă drumul pe bicicletă, fiecare fragment din cei 1300 km ai şoselei oferă perspective de neuitat. Este considerat al doilea cea mai înaltă şosea internaţională din lume, după Karakoram (între China şi Pakistan), Şoseaua Pamir atingând altitudinea de 4655 m. Unele segmente sunt afectate de eroziune, cutremure, alunecări de teren şi avalanşe şi nu sunt recomandate în anotimpul rece.
Cel mai înalt drum internaţional din lume este considerată şoseaua Karakoram. Drumul care leagă Hasan Abdal din provincia pakistaneză Punjab de China este una dintre atracţiile zonei, atingând altitudinea maximă de 4714 m, în apropiere de trecătoarea Khunjerab. Punctul final al călătoriei este oraşul Kashgar (sau Kashi), din provincia chineză Xinjiang. Traseul de pe teritoriul Pakistanului urmează cursul râului Ind, traversând locul unde se întâlnesc lanţurile muntoase Hindukuş, Himalaya şi Karakorum.
Gunar Tepe, Turkmenistan sau Gonur Depe este un sit arheologic din Turkmenistan, din epoca Bronzului. Cele mai vechi urme datează din prima jumătate a celui de-al doilea mileniu dinaintea erei noastre, fiind contemporane cu civilizaţiile din Mesopotamia şi Valea Indului. Gonur Depe era o fotrăreaţă ce funcţiona drept capitală a zonei Margiana, unde erau grupate 70 de oaze şi nu mai puţin de 150 de aşezări omeneşti. Amplasat la 60 km de oraşul Mary (vechiul oraş Merv, de pe Drumul Mătăsii) din Turkmenistan. Mary este şi oraşul denumit Alexandria din Margiana, după numele dat de Alexandru cel Mare.
Tot ca reper pe Drumul Mătăsii era cunoscut şi oraşul Buhara, din Uzbekistan. Centrul istoric al oraşului face parte din Patrimoniul Unesco din 1993, printre atracţiile zonei numărându-se şi o capodoperă a arhitecturii musulmane: mormântul lui Ismail Samani, din secolul X. Numele localităţii înseamnă „loc fericit” sau „loc norocos”. Este un oraş-muzeu numărând în jur de 140 de monumente ahitectonice. Istoria milenară a aşezării include cucerirea de către Gingis Han, în 1220, după 15 zile de asediu.