Şeful Volkswagen, Hinrich Woebcken, a anunţat că decizia survine după ce producătorul auto a decis să îşi îndrepte atenţia spre maşinile electrice şi cele mai spaţioase de familie, scrie Gândul.
„Pierderea Beetle-ului după trei generaţii, desfăşurate de-a lungul a 70 de ani, va determina un val de emoţii în rândul fanilor devodaţi ai broscuţei”, a declarat oficialul. Acesta a mai spus că nu are planuri imediate pentru o eventuală înlocuire a modelului Beetle, dar „niciodată să nu spui niciodată”.
Maşina a fost concepută în anii 1930, dar producţia în serie a început în 1945. Ideea originală pentru Beetle a fost „maşina poporului”, un automobil accesibil pentru buzunarele tuturor celor care nu aveau venituri substanţiale.
Ideea modelului Beetle datează din 1931, când Ferdinand Porsche şi Zundapp au dezvoltat prototipul Porsche Type 12, Auto fur Jedermann (Un automobil pentru toată lumea).
În 1933, liderul nazist Adolf Hitler i-a ordonat lui Porsche să construiască o maşină a poporului, în care să încapă lejer doi adulţi şi doi copii, cu suficient spaţiu pentru bagaje şi o viteză de circa 100 km/h.
Planul lui Hitler viza ca maşina să fie cumpărată de aproape toată lumea, printr-o finanţare dinainte stabilită. Consumatorii ar fi cumpărat Sparkarte (cartelă de economii), la un cost de 1 Reichsmark.
După cumpărarea Sparkarte, ar fi fost obligaţi să cumpere cel puţin 5 Reichsmark pe săptămână. Modelul a devenit cunoscut în Germania drept Kafer („gândac” în germană). În Franţa a fost supranumit Coccinele (Buburuza).
foto: captură youtube.com
Citeşte continuarea în Gândul.