O motocicletă care poate rămâne în echilibru pe două roţi chiar şi atunci când staţionează, porneşte singură motorul şi se deplasează urmând semnele de circulaţie din oraş. Versiunea autonomă a motocicletei BMW R1200GS funcţionează la fel de bine chiar şi fără pasager, teoretic, putând naviga străzile oraşelor doar cu ajutorul computerului aflat la bord.
Pregătită în ultimii doi ani, prima motocicletă complet autonomă nu este destinată consumatorilor, servind doar ca platformă de testare pentru tehnologii destinate vehiculelor autonome şi noi sisteme de siguranţă, scrie
Go4it.
„Prototipul ne ajută să înţelegem mai bine dinamica vehiculelor, clasificând mai departe comportamentul conducătorilor de motociclete pentru a determina dacă o situaţie din trafic va deveni periculoasă sau nu” declară Stefan Hans, inginer pentru divizia BMW Motorrad. „Dacă este cazul, putem informa, avertiza sau intervine direct pentru corectarea situaţiei”.
În timp ce vehiculele pe patru roţi au primit numeroase tehnologii pentru asistenţă la condus, motocicletele au fost în mare parte neglijate, chiar dacă conducătorii şi pasagerii acestora sunt mult mai expuşi în eventualitatea producerii unor accidente. Astfel motocicleta autonomă va servi la dezvoltarea unor noi sisteme de siguranţă pentru asistarea conducătorilor de motociclete neatenţi.