Maşinile diesel sunt principala cauză a poluării în oraşele europene, nivelurile ridicate de oxid de azot (NOx) fiind responsabile pentru decesul prematur a 71.000 de persoane, este una dintre concluziile unui studiu conceput de Transport & Environment, ONG bazat în Bruxelles.
Aproximativ 37 de milioane de maşini diesel încă mai circulau pe drumurile europene în 2017, deşi depăşesc de cel puţin trei ori limitele impuse de Uniunea Europeană cu privire la emisiile de oxid de azot (NOx), scrie
Mediafax.
Raportat la anul 2015, numărul este cu şase milioane mai mare şi raportat la 2016 este cu 2,2 milioane unităţi mai mare. Cea mai mare parte a acestor autovehicule, în jur de 6,5 milioane, circulă pe drumurile din Germania, 5,3 milioane pe cele din Marea Britanie, 4 milioane în Italia şi 2,4 milioane în Spania. Privitor la această ultimă defalcare insă, Transport & Environment a prezentat valori din 2016.
Transport & Environment a conceput şi un clasament al mărcilor de maşini diesel conduse pe drumurile din Europa ale căror emisii trec peste limita Euro 6 de oxid de azot (NOx). Conform studiului, Renault-Dacia are emisii de aproape 13 ori peste limita admisă de NOx, Fiat-Alfa Romeo de 12 ori, Nissan-Infinity de 11 ori şi Opel-Vauxhall de nouă ori.
Pe listă se mai găsesc Hyundai (de aproape opt ori), Ford (de şase ori), precum şi KIA şi Volvo (de peste cinci ori). Cele mai mici emisii au fost raportate pentru Volkswagen (aproape de două ori peste limită), Seat şi Skoda (de două ori).