Problema este una majoră, aşa cum arată întâmplările şi statisticile. Spre exemplu, un japonez orb şi câinele său au fost loviţi fatal de o maşină electrică ce dădea cu spatele, conform publicaţiei The Guardian.
Conform Guide Dogs for the Blind Association, există un risc cu 40% mai mare de a fi lovit de o maşină electrică decât de una tradiţională. De asemenea, conform unui studiu efectuat de cercetătorii de la Universitatea California, Riverside, pentru a auzi venirea unei maşini electrice este necesară o distanţă cu 74% mai mică decât distanţa în cazul unei maşini pe combustibil fosil, scrie Futurism.
De aceea, Uniunea Europeană doreşte ca, până în iulie 2019, toate maşinile electrice existente să emită un sunet, chiar şi atunci când merg la viteze reduse.
Intervine însă o problemă, întrucât sunetul ar trebui să fie universal. Este imposibil de ţinut minte o varietate de sunete, în funcţie de modelul şi marca maşinii care să fie diferenţiate de sunetele ambiante. Acest lucru se aplică mai ales în cazul persoanelor oarbe. Se ridică şi o altă întrebare: cum vor reuşi, prin noile sunete, să reducă poluarea fonică?
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:
Maşinile electrice şi evoluţia lor spectaculoasă – GALERIE FOTO, VIDEO
Anul în care maşinile electrice vor costa mai puţin decât cele pe benzină
Problema necunoscută a producătorilor de maşini electrice din întreaga lume
Câte maşini electrice şi hibride au fost înmatriculate în România în 2017