Adrian Roşca, inventatorul maşinii viitorului RosMar, a declarat, miercuri, la Cluj-Napoca, la salonul internaţional al cercetării ştiinţifice, inovării şi inventicii Pro Invent, că maşina are roţi libere, care nu patinează ca în cazul roţilor clasice, şi pleacă instantaneu de pe loc, indiferent de suprafaţă, scrie Mediafax.
”Maşina viitorului, RosMar, va fi cea mai rapidă din toate timpurile şi va fi şi cea mai performantă în teren greu, în arătură, de exemplu. Maşina foloseşte prisme de blocare, are roţi libere care nu sapă în arătură, cum fac cele cu roţi motrice. Viitorul aparţine maşinilor cu roţi libere, care pot face accelerare urmată, instantaneu, de decelerare. Acest tip de roată nu patinează, ca şi cea motrică, pleacă instantaneu de pe loc, indiferent de suprafaţă. În primul rând, această maşină pe care am inventat-o este făcută să doboare recordul lumii la viteză şi funcţionează pe bază de aer comprimat. Acesta este viitorul, aerul comprimat ca şi combustibil pentru maşini, deoarece maşinile electrice sunt o capcană. Maşina viitorului RosMar este în curs de brevetare la OSIM”, a spus Roşca.
Acesta a precizat că, în prezent, recordul mondial de viteză este deţinut de dragsterul american pe metanol care atinge o viteză de 100 de km pe oră în 4 zecimi de secundă, iar într-o secundă atinge 183 de km pe oră.
”Aşa cum dragsterul este de 5 ori mai rapid decât Bugatti Chiron, la fel şi această maşină, dacă noi, românii, reuşim să o facem, va fi de 5 ori mai rapidă decât dragsterul. Maşina pe bază de aer comprimat este ecologică, nu lasă în urmă reziduuri, faţă de cea electrică, în condiţile în care aceasta va lăsa sute de kilograme de acumulatori. În plus, cea electrică nu este nici rapidă”, a explicat Adrian Roşca.
Inventatorul din Bârlad, care este electrician de meserie, a lucrat la macheta maşinii viitorului circa două luni într-un garaj, investind 2.000 de euro, realizarea unui prototip urmând să coste peste 50.000 de euro.
”Ideea mi-a venit în timp ce mergeam din Bârlad spre satul natal Hreasca, situat la o distanţă de 21 de km, drumul fiind plin de noroi unde nu pot intra maşinile. Şi m-am gândit de ce nu poate intra un vehicul şi mi-am dat seama că noi săpăm cu roţile în mâl. Şi dacă nu mai săpăm ce e de făcut? Foarte simplu, ideea este ca roata să fie liberă, să nu fie motrică”, a menţionat Adrian Roşca.
Inventatorul a precizat că numele RosMar provine de la numele său, Roşca, combibat cu prenumele Maria, al mamei şi fiicei sale.
Cea de-a XVI-a ediţie a Pro Invent, salon de inventică organizat de Universitatea Tehnică Cluj-Napoca (UTCN), se desfăşoară în perioada 21 – 23 martie la Sala Polivalentă din Cluj.