Opera din Paris a fost fondată în secolul XVII şi deţinea unul dintre cele mai bune grupuri de balet profesionist din lume. Însă, conform History, secolul XIX a reprezentat momentul în care multe tinere au fost exploatate sexual.
În cadrul grupului de balet, fetele intrau de la vârste fragede, acestea se antrenau în cadrul şcolii de dans a operei până în momentul în care puteau primi o poziţie în corpul de balet. Doar după mulţi ani de antrenament şi o serie de examene drastice era încheiat un contract pe termen lung.
Până la semnarea contractului, tinerele balerine mergeau la diferite cursuri şi audiţii pentru mici roluri. Însă acestea erau principalele victime ale exploatării sexuale. Bărbaţii abonaţi ai Operei din Paris, cunoscuţi şi cu denumirea de abbones, erau atât fascinaţi de muzică şi spectacol, dar şi de balerinele care dansau de două ori, o dată pe scenă şi a doua oară în culise. Abbones erau atât de influenţi încât au schimbat arhitectura Operei. Atunci când Charles Garnier a proiectat cunoscuta casă a operei, în 1860, a inclus o intrare specială pentru cei ce deţineau bilete pe întreg sezonul, cât şi un foaier în care balerinele se puteau încălzi înainte de spectacol.
”În culise aveau loc scene epice,” afirma Contele Maugny care a descris foaierul ca fiind un tip de piaţă pentru vânzarea plăcerilor. Pentru abonaţi, culisele erau un loc de socializare, unde se întâlneau cu afacerişti influenţi, încheiau afaceri şi se bucurau de o atmosferă sexuală. Pe de altă parte, dansatorii trebuiau să fie supuşi şi mulţimiţi de atenţia şi afecţiunea pe care o primeau de la abonaţi. Oricare dintre ei putea influenţa parcursul unei tinere, devenind ”patronul” acesteia. De multe ori chiar mamele fetelor încheiau astfel de relaţii pentru fiicele lor.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole: