Conform unei noi cercetări, oamenii verifică deseori postările noi de pe Facebook doarece această activitate le creează o stare de bine, informează Independent.
Chiar şi privirea unui simbol asemănător cu cel al reţelei sociale poate induce o stare de bine oamenilor. Dorinţa de resimţire a acestei senzaţii îi face pe oameni să revină pe reţeaua socială. De asemenea, studiul sugerează că atunci când persoanele nu mai doresc să acceseze reţeaua socială simt lipsa plăcerii. Când intră din nou pe reţeaua socială se simt vinovaţi.
Experţii susţin că acest sentiment de vinovăţie care apare atunci când nu poţi renunţa la reţelele sociale are efecte dăunătoare asupra psihicului uman. Cercetătorii au realizat două studii în care au analizat persoane care utilizează Facebook deseori şi persoane care utilizează rar reţeaua socială. În cadrul primului experiment, oamenii au fost rugaţi să privească obiecte asemănătoare cu simbolul Facebook şi apoi au privit un simbol chinezesc. Apoi au afirmat ce semnal este mai plăcut şi care este mai neplăcut.
Persoanele care utilizează deseori reţeaua socială au susţinut că imaginea cu un simbol asemănător cu cel al Facebook este mai plăcută, spre deosebire de cel chinezesc ales de persoanele care nu accesau des reţeaua socială. În cadrul celui de-al doilea studiu, indivizii şi-au măsurat dorinţa de a accesa reţeaua socială. Aceştia au descoperit că subiecţii au fost deseori tentaţi să acceseze noutăţile de pe Facebook, apoi resimţind o senzaţie de vină.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole: