Lashinsky scrie că Musk i-a recomandat lui Travis Kalanick, şeful Uber, să se concentreze pe principalul business al companiei, cel de ride-sharing, potrivit go4it.
Cele două companii au ajuns acum să concureze. Tesla intenţionează să lanseze propriul serviciu de ride-sharing, Tesla Network, iar Uber testează deja vehicule autonome. Nu se ştie ce l-a determinat pe Musk să îşi schimbe părerea vizavi de economia colaborativă. El declara, în 2014, că este o limită la „chestia asta cu partajatul”.
În timp ce Uber s-a lovit de refuzul Tesla, cea mai mare rivală din America a companiei, Lyft, a încheiat un parteneriat similar cu Weymo, entitatea Google care se ocupă de maşinile autonome. Weymo a dat Uber în judecată şi acuză compania condusă de Kalanick de faptul că i-a furat secrete comerciale şi tehnologii.
Dacă un parteneriat cu Uber nu i s-a părut necesar lui Musk, nu acelaşi lucru se poate spune şi despre unul cu Apple. Şeful Tesla a declarat, însă, că cea mai valoroasă companie de tehnologie din lume nu este interesată de o colaborare cu compania pe care o conduce. „Da, nu cred că ei doresc să aibă această discuţie. Nu am primit nicio indicaţie că ar vrea”, a spus Musk.
Apple lucrează la propriul proiect misterios în domeniul auto. Se pare că gigantul american a renunţat la ideea construirii unui automobil electric şi că acum dezvoltă un sistem autopilot. Compania a primit o autorizaţie în California pentru a testa automobile autonome în luna aprilie a acestui an şi a deschis un birou misterios de cercetare şi dezvoltare la Berlin.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:
Elon Musk, şeful Tesla, vrea să construiască acoperişuri solare
Când vom putea merge cu maşini care se conduc singure. Anunţul oficial al şefului Tesla
Uber şi NASA vor colabora pentru construirea unei maşini zburătoare