Atunci când sunt realizate ţinându-se cont de psihologia consumatorului, ele pot deveni cele mai importante mijloace de majorare a veniturilor.
Vă prezentăm în continuare cele opt trucuri folosite de restaurante pentru a ne face să comandăm mai mult:
Limitează opţiunile
În mod paradoxal, cu cât mai multe produse există în meniul unui restaurant cu atât este mai dezavantajos pentru patron. Potrivit psihologilor, cu cât avem mai multe opţiuni cu atât devenim mai anxioşi. Consultanţii din industria HORECA au găsit însă şi un număr optim al felurilor de mâncare dintr-o anumită categorie, iar acesta este şapte. „Când includem în meniu mai mult de şapte tipuri de mâncare dintr-o categorie, oaspeţii devin copleşiţi şi confuzi, iar atunci când se întâmplă asta, de obicei aleg un fel pe care l-au mai comandat”, a declarat Gregg Rapp, specialist în realizarea meniurilor.
Adaugă fotografii
Introducerea unor fotografii reuşite în meniu asigură o creştere a vânzărilor de până la 30%, mai spune Rapp a cărui teorie este confirmată şi de cercetări ştiinţifice. Universitatea din Iowa a realizat un studiu pe mai mulţi copii dintre care o parte au fost expuşi la imaginea unei salate atunci când serveau masa. Concluzia a fost că probabilitatea să comande o salată a fost de până la 70% mai mare în cazul celor care au văzut imaginea în comparaţie cu cei care nu au văzut-o. „Omul răspunde la imagine în acelaşi mod în care răspunde la produsul în sine”, susţine profesorul Brian Mennecke potrivit căruia imaginile au un efect şi mai mare atunci când sunt animate. Prea multe imagini însă pot limita efectul.
Manipulează preţurile
Managerii de restaurante fac tot posibilul ca, atunci când comandă, oaspeţii să uite că trebuie să şi achite nota de plată. Astfel, renunţă să mai adauge moneda în care este exprimat preţul. „9.95 de dolari este un preţ mult mai prietenos decât 10 dolari”, mai spune Rapp care oferă şi o sugestie cu privire la fontul şi locul în care preţurile ar trebui să fie aşezate pe meniu. Preţurile trebuie menţionate în mod discret după descrierea felului de mâncare şi cu un font identic, scrie mentalfloss.com
Cele mai scumpe produse sunt puse la începutul meniului
Atunci când deschizi meniul şi vezi că primul fel are un preţ exorbitant, orice vine după acesta ţi se pare rezonabil.