Pe poziţia fruntaşă în clasamentul celor mai votate destinaţii din România este Castelul Peleş, Sinaia, urmat de Cetatea Alba Iulia, apoi Mănăstirea Suceviţa (Suceava).
Pe locul patru este Piaţa Mare din Sibiu. În top, mai sunt meţionate destinaţii precum Mănăstirea Bârsana (Sighetu Marmaţiei), Biserica Stavropoleos (Bucureşti), Ateneul Român (Bucureşti), Piaţa Sfatului (Braşov), Mănăstirea Voroneţ (Gura Humorului) sau Biserica celor Trei Ierarhi din Iaşi.
Anul trecut, peste 300.000 de turişti, români şi străini, au vizitat Cetatea Alba Iulia, care în urma investiţiilor de 67 de milioane de euro din fonduri europene şi-a schimbat în ultimii ani total înfăţişarea.
„Acest titlu arată că Cetatea nu e doar vizitată ci, mai degrabă, apreciată şi certificat-trip-advisoradmirată. Nu e o ghirlandă menită să o poarte cineva anume din oraşul nostru, este o recunoaştere de care ar trebui să fie mândri toţi albaiulienii. Despre Alba Iulia nu se mai vorbeşte în treacăt, ci apăsat şi cu admiraţie, cum la fel se vorbeşte şi despre locuitorii ei, care nu au aşteptat să vadă dacă nu cumva se întâmplă ceva, ci au schimbat un oraş într-o Capitală, Cealaltă Capitală,” a declarat Mircea Hava, primarul municipiului Alba Iulia.
Oraş al Marii Uniri a românilor şi ,,Cealaltă Capitală’’ a României, Alba Iuliaa devenit destinaţie turistică de interes imediat după intrarea României în Uniunea Europeană.
Întregul Centru Istoric al oraşului a fost refăcut, cetatea oraşului a fost renovată din fonduri europene, iar anual noi evenimente şi spaţii comerciale populează această zonă.
Investiţiile de până acum în renovarea celei mai mari cetăţi de tip vauban din România şi în transformarea oraşului Alba Iulia au totalizat 150 milioane de euro, bani proveniţi din fonduri europene nerambursabile, şi au echivalat cu 2.500 de euro pe cap de locuitor al oraşului, 1.500 de noi locuri de muncă create în ultimii şapte ani şi o rată a şomajului de sub 4%.
Sursa: Business Magazin, Greateconomy