Aceste concluzii rezultă dintr-o nouă examinare atentă a datelor prin satelit, efectuată de către anchetatori în vederea localizării epavei avionului de tip Boeing 777, care s-a „evaporat” de pe radare la 8 martie cu 239 de persoane la bord, la puţin timp după ce a decolat de pe aeroportul din Kuala Lumpur cu destinaţia Beijing.
Avionul şi-a schimbat traiectoria de zbor în mod radical, către vest, apoi către sud. Nicio urmă a avionului nu a fost găsită, de atunci, în pofida unor vaste căutări aeriene şi submarine efectuate în Oceanul Indian, în largul coastelor de vest ale Australiei.
„Perimetrul căutărilor rămâne acelaşi, dar anumite informaţii noi sugerează că zone situate un pic mai la sud – în interiorul zonei de căutare, dar un pic mai la sud – prezintă un interes deosebit şi sunt prioritare”, a anunţat vicepremierul australian Warren Truss.
Declaraţiile lui Truss coincid cu semnarea la Canberra a unui memorandum între Australia şi Malaysia cu privire la organizarea viitoarei faze a căutărilor submarine, care urmează să înceapă în săptămânile imediat următoare. Un perimetru de 60.000 de kilometri pătraţi a fost delimitat în acest sens.
Potrivit lui Warren Truss, specialiştii sunt convinşi în continuare că avionul, care a rămas fără carburant, s-a prăbuşit în partea de sud a Oceanului Indian, într-o zonă aflată pe al „şaptelea arc de cerc” trasat pe baza poziţiei primite în mod automat prin satelit.