Home » D:News » A început operaţiunea de o complexitate fără precedent: ranfluarea pachebotului Costa Concordia (FOTO/INFOGRAFIC)

A început operaţiunea de o complexitate fără precedent: ranfluarea pachebotului Costa Concordia (FOTO/INFOGRAFIC)

Publicat: 14.07.2014
Operaţiunea fără precedent de ranfluare a pachebotului Costa Concordia, al cărui naufragiu pe Insula Giglio, în Toscana, s-a soldat cu 32 de morţi în 2012, a început luni, aşa cum era prevăzut, şi urmează să dureze cel puţin până în weekend.

Coordonatorul acestei operaţiuni, efectuate pentru prima dată pentru un vapor de această mărime, sud-africanul Nick Sloane, s-a declarat „un pic emoţionat” în faţa câtorva jurnalişti, după care şi-a reluat postul în sala de control, de unde va superviza întreaga operaţiune.

Aceasta constă în injectarea de aer în cele aproximativ 30 de chesoane din jurul epajei, care are o lungime de aproximativ 300 de metri şi aproximativ 115.000 de tone, pentru ca aceasta să se ridice cel puţin doi metri. Odată adusă la plutire, nava va fi tractată aproximativ 30 de metri în larg, la est de insulă, şi poziţionată cu ajutorul a 36 de cabluri de oţel şi 56 de lanţuri, a anunţat luni proprietarul navei Costa Crociere.

„Este o operaţiune foarte complexă”, a recunoscut duminică, în faţa presei, Franco Gabrielli, care conduce Agenţia italiană pentru Protecţie Civilă, supervizorul operaţiunii.

De reuşita acesteia depinde plecarea gigantului către portul Genova (nord), unde va fi dezmembrat, după doi ani şi jumătate de la naufragiu.

UPDATE: Pachebotul Costa Concordia, adus pe linia de plutire la doi ani şi jumătate după naufragiu

Pachebotul Costa Concordia, al cărui naufragiu pe Insula Giglio, în Toscana, s-a soldat cu 32 de morţi în 2012, a reînceput să plutească, aceasta fiind prima etapă decisivă a ranfluării sale, a anunţat luni Franco Porcellacchia, unul dintre inginerii responsabili cu operaţiunea, citat de AFP.

Nava pluteşte. Se află la aproximativ un metru deasupra platformei„, a precizat acest inginer în cadrul unei conferinţe de presă. Pachebotul va trebui ridicat încă un metru înainte de a putea fi deplasat, aşa cum este prevăzut.

Pentru acest lucru, echipele de intervenţie au început să injecteze aer în cele aproximativ 30 de chesoane din jurul epavei, care are o lungime de aproape 300 de metri şi aproximativ 115.000 de tone, pentru ca aceasta să se ridice cel puţin doi metri.

„Nava trebuie să fie mai uşoară, să se reducă greutatea de pe platforme”, a explicat Michael Thamm, proprietarul companiei Costa Crociere.

Odată adusă la plutire, nava va fi tractată aproximativ 30 de metri în larg, la est de insulă, şi poziţionată cu ajutorul a 36 de cabluri de oţel şi a 56 de lanţuri.

De reuşita acestei etape, cu o durată cuprinsă între şase şi opt ore, depinde plecarea gigantului către portul Genova (nord), unde va fi dezmembrat, după doi ani şi jumătate de la naufragiu.

Surse: Mediafax, AFP

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Structură piramidală veche de peste 2.000 de ani, descoperită în deșertul Iudeei
Structură piramidală veche de peste 2.000 de ani, descoperită în deșertul Iudeei
Pericolul de pe Marte: Praful toxic, o amenințare pentru astronauți
Pericolul de pe Marte: Praful toxic, o amenințare pentru astronauți
Descoperire arheologică în Marea Britanie: Tezaurul din Epoca Fierului care ar putea rescrie istoria
Descoperire arheologică în Marea Britanie: Tezaurul din Epoca Fierului care ar putea rescrie istoria
Richard Chamberlain, de la Dr. Kildare la Preotul care a păcătuit iubind. 11 fapte despre legenda hollywoodiană, actorul timid care a dominat televiziunea anilor ’60
Richard Chamberlain, de la Dr. Kildare la Preotul care a păcătuit iubind. 11 fapte despre legenda hollywoodiană, actorul ...
Administrația Trump a eliminat instrumentul esențial pentru analiza riscurilor climatice
Administrația Trump a eliminat instrumentul esențial pentru analiza riscurilor climatice
Transplantul de barbă: Între modă și capcană costisitoare
Transplantul de barbă: Între modă și capcană costisitoare
Ranchiuni și resentimente: De ce ne este atât de greu să iertăm?
Ranchiuni și resentimente: De ce ne este atât de greu să iertăm?
O nouă metodă contraceptivă în curs de dezvoltare: implant auto-formator administrat prin injecție
O nouă metodă contraceptivă în curs de dezvoltare: implant auto-formator administrat prin injecție
Test de cultură generală. De ce se înnegresc bananele?
Test de cultură generală. De ce se înnegresc bananele?
Telescopul James Webb a detectat un moment crucial din istoria Universului: sfârșitul epocii întunecate
Telescopul James Webb a detectat un moment crucial din istoria Universului: sfârșitul epocii întunecate
Disney promovează diversitatea „într-un mod care nu respectă” reglementările guvernamentale, susține o anchetă
Disney promovează diversitatea „într-un mod care nu respectă” reglementările guvernamentale, susține o anchetă
2.000 de restaurante fast-food, închise după ce un șobolan a fost găsit într-o supă
2.000 de restaurante fast-food, închise după ce un șobolan a fost găsit într-o supă
Ziua în care Carol al II-lea pune total capăt democraţiei în România
Ziua în care Carol al II-lea pune total capăt democraţiei în România
Un negociator rus spune că încetarea focului în Ucraina nu va veni în 2025
Un negociator rus spune că încetarea focului în Ucraina nu va veni în 2025
O franțuzoaică a scos la licitație un buncăr militar din cel de-al Doilea Război Mondial
O franțuzoaică a scos la licitație un buncăr militar din cel de-al Doilea Război Mondial
S-a aflat cum a pornit cel mai mare incendiu din istoria Coreei de Sud
S-a aflat cum a pornit cel mai mare incendiu din istoria Coreei de Sud
Donald Trump este 100% sigur că SUA vor avea Groenlanda
Donald Trump este 100% sigur că SUA vor avea Groenlanda
Misiune în Rusia țaristă în Primul Război Mondial
Misiune în Rusia țaristă în Primul Război Mondial