Roboţii, înzestraţi cu dispozitive folosite de industria telefoanelor mobile şi de cea a internetului, pot fi utilizaţi ca bone, infirmieri, personal medical pentru situaţii de urgenţă şi chiar însoţitori pentru petreceri. Roboţii vor fi puşi în vânzare cu preţul de 198.000 de yeni (1.900 dolari) şi sunt capabili să înveţe şi să exprime emoţii, a precizat CEO-ul companiei nipone, Masayoshi Son, într-o conferinţă de presă.
Potrivit Reuters, un prototip va fi prezentat în această săptămână, urmând să îi ajute pe clienţii care se vor prezenta într-unul dintre magazinele de telefoane mobile deţinute de SoftBank în Japonia. Acest robot subţire, înalt cam de un metru, botezat „Pepper”, l-a însoţit pe Masayoshi Son la conferinţa de presă şi a răspuns întrebărilor ce i-au fost adresate de reporteri, cu o voce uşor piţigăiată, de băiat preadolescent.
„Oamenii spun despre anumite persoane că sunt «roboţi», pentru că nu au emoţii, nu au inimă. Pentru prima dată în istoria omenirii, vă prezentăm un robot cu inimă, cu emoţii„, a spus Masayoshi Son.
Roboţii au fost concepuţi de compania franceză Aldebaran, ale cărei acţiuni sunt deţinute, parţial, de SoftBank din 2012, şi vor fi manufacturaţi de compania Hon Hai Precision Industry Co Ltd. din Taiwan.
Roboţii niponi vor utiliza tehnologia cloud pentru a face schimb de date şi pentru a-şi dezvolta propriile capacităţi emotive. Ei nu vor face schimb însă de informaţii personale despre stăpânii lor.
Populaţia Japoniei este una dintre populaţiile cu cel mai mare ritm de îmbătrânire din lume, iar Guvernul nipon speră că firmele private vor putea să contracareze declinul accelerat al forţei de muncă japoneze prin folosirea pe scară largă a roboţilor.
Mai multe companii japoneze specializate în tehnologie mizează pe robotică pentru a-şi stimula creşterea şi dezvoltarea pe piaţă. Panasonic Corp şi subsidiara sa ActiveLink Co Ltd. au prezentat în această săptămână o serie de prototipuri de veste şi costume robotizate care îi ajută pe oameni în timpul muncilor fizice dificile, precum deplasarea unor încărcături grele şi culegerea fructelor. Roboţii personali sau „de gospodărie”, precum Asimo, creat de Honda Motor Co., sunt produşi în Japonia de peste un deceniu şi sunt consideraţi ca potenţiali înlocuitori ai îngrijitorilor medicali ai persoanelor în vârstă.
Piaţa totală aferentă industriei robotice din Japonia era de 860 de miliarde de yeni (8,38 miliarde de dolari) în 2012. Potrivit previziunilor, această piaţă urmează să se tripleze şi să ajungă la 2,85 trilioane de yeni până în anul 2020.
Potrivit Reuters, Guvernul nipon a alcătuit o strategie care vizează „o revoluţie robotică” cu scopul de a creşte de 20 de ori gradul de utilizare a roboţilor în agricultură şi să dubleze utilizarea lor în sectorul manufacturier.