Utilizatorii Facebook nu mai trebuie să se identifice ca fiind doar „bărbaţi”/ „femei” pe această reţea de socializare. Platforma a decis să adauge o opţiune de personalizare care le permite utilizatorilor să aleagă între 50 de termeni diferiţi pentru a-şi identifica genul.
Reprezentanţii Facebook au spus că aceste modificări, care au fost dezvăluite pentru The Associated Press înainte de lansarea lor joi, vor fi disponibile într-o primă fază doar pentru utilizatorii din SUA ai reţelei de socializare. În SUA, Facebook are 159 de milioane de utilizatori pe lună.
Aceştia vor avea mai multe posibilităţi să se descrie, inclusiv ca fiind „androgini”, „bisexuali” şi „transsexuali”.
„Vor fi foarte multe persoane pentru care aceste opţiuni nu vor însemna nimic, dar pentru unii oameni ele vor avea impact, asta însemnă diversitatea lumii”, a declarat Brielle Harrison, de la Facebook, care a lucrat la acest proiect. Ea a precizat că îşi va modifica genul pe Facebook din „Female” (femeie, n.r.) în „TransWoman”.
Pe de altă parte, Facebook le va permite utilizatorilor săi să îşi păstreze în continuare identitatea privată.
Potrivit The Williams Institute, din cadrul University of California, Los Angeles, în SUA sunt cel puţin 700.000 de persoane care s-au declarat transsexuali.
Introducerea acestor noi opţiuni pe Facebook a atras zeci de aprecieri pe acest site. Însă au fost şi comentarii potrivit cărora ar fi necesară şi modificarea opţiunilor privind statutul familial (care prevede în prezent posibilitatea de a te identifica doar prin cuvinte „fiu” şi „fiică”), dar şi completarea opţiunilor privind preferinţele sexuale.
Facebook, considerată în momentul de faţă cea mai importantă reţea de socializare din lume, are la nivel mondial circa 1,23 de miliarde de utilizatori activi pe lună.
Facebook a împlinit, pe 4 februarie, zece ani de la lansare, o vârstă a maturităţii, dar totuşi un moment dificil pentru acest site care se luptă să îşi păstreze utilizatorii tineri.
Sursa: Mediafax, The Guardian