Home » D:News » Cinci strategii prin care restaurantele fast-food stimulează creşterea consumului

Cinci strategii prin care restaurantele fast-food stimulează creşterea consumului

Cinci strategii prin care restaurantele fast-food stimulează creşterea consumului
Publicat: 19.01.2014
Restaurantele de tip fast-food folosesc o serie de metode prin care consumatorii sunt tentaţi să mănânce mai mult, chiar dacă nu le este foame, se arată într-un studiu al Universităţii din Illinois, SUA, citat de dailymail.co.uk.

De la publicitatea agresivă, care stimulează vizual şi olfactiv senzaţia de foame, până la porţiile supradimensionate, există numeroase metode prin care industria fast-food încurajează clienţii să consume mai mult – un fenomen care a devenit una dintre principalele cauze ale obezităţii la nivel global.

Într-un nou studiu, Brian Wansink, de la Universitatea din Illinois, a investigat tendinţa oamenilor de a mânca mai mult decât au nevoie, observând că un rol esenţial îl joacă modul de prezentare a mâncării.

Printre cele mai importante strategii utilizate de restaurantele de tip fast-food se numără următoarele:

– Stimularea vizuală a clientului

Situate pe bulevardele din marile oraşe, în centre comerciale şi benzinării, restaurantele de tip fast-food atrag clienţii în timp ce aceştia se află la cumpărături sau călătoresc într-un anumit loc, chiar şi atunci când nu le este foame.

Stimularea vizuală vine odată cu afişele din vitrină şi ofertele situate în spatele tejghelei, în care produsele fast-food apar, supradimensionate, în imagini ce induc senzaţia de foame.

Pe lângă stimularea vizuală, lanţurile fast-food mizează pe dorinţa oamenilor de a fi împreună cu ceilalţi, oferind un spaţiu în care clienţii să stea la masă, alături de alte persoane – ceea ce înseamnă că aceştia vor sta mai mult timp şi vor petrece mai mult timp împreună.

– stimularea auditivă şi olfactivă

Restaurantele fast-food folosesc din plin stimularea olfactivă, servind clienţii la casă, unde aceştia stau la coadă şi văd ce a cumpărat persoana din faţa lor. Clientul următor are astfel tendinţa să comande mai mult atunci când îi vine rândul.

Un rol important îl joacă şi muzica, mai ales muzica pop lentă, care îi încurajează pe clienţi să petreacă mai mult timp în restaurantul respectiv.

– Comoditatea

Restaurantele de tip fast-food au început să creeze tot felul de facilităţi şi oferte pentru atragerea clienţilor – de la opţiunea drive-in pentru şoferi până la meniurile cu un fel principal, o băutură şi cu desert inclus.

Iar acest lucru nu se întâmplă pentru a economisi timpul clientului ocupat, ci pentru a-l determina să consume mai mult, având în vedere că, potrivit studiilor, una dintre cele mai puternice influenţe asupra consumului o reprezintă accesul cât mai simplu la produse.

– Schimbarea percepţiei asupra mărimii porţiilor

Aşa-zisele oferte de meniuri constituie altă strategie de a-i încuraja pe oameni să mănânce mai mult. Acestea creează falsa impresie că oamenii economisesc bani, când, de fapt, ei cumpără mai multă mâncare decât au nevoie. Dacă un client cumpără un burger cu cartofii prăjiţi incluşi în meniu, acest lucru înseamnă că va mânca ambele produse, chiar dacă s-ar fi săturat doar cu burgerul, de exemplu.

Un rol important îl joacă, de asemenea, modul de servire a porţiilor. Dacă oamenii primesc bucăţile de pui într-o cutie mare, vor considera că este vorba despre o singură porţie şi, cel mai probabil, vor mânca tot. Dar dacă aceeaşi cantitate de pui este împărţită în trei porţii, servite în trei cutii mai mici, oamenii au o probabilitate mai redusă de a mânca tot.

– Când excesul devine regulă

Lanţurile fast-food oferă produsele într-o varietate de mărimi, dar clientul este încurajat să aleagă porţia cea mai mare, prezentată drept oferta cea mai avantajoasă. Acesta are tendinţa să mănânce tot, după cum s-a explicat mai sus, fără să îşi facă griji în legătură cu cantitatea.

În cazul acesta, strategia industriei fast-food este aceea de a transforma în regulă consumarea porţiilor mari, în loc de porţiile medii sau mici.

Surse: Mediafax, Daily Mail, Universitatea Illinois

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Structură piramidală veche de peste 2.000 de ani, descoperită în deșertul Iudeei
Structură piramidală veche de peste 2.000 de ani, descoperită în deșertul Iudeei
Pericolul de pe Marte: Praful toxic, o amenințare pentru astronauți
Pericolul de pe Marte: Praful toxic, o amenințare pentru astronauți
Descoperire arheologică în Marea Britanie: Tezaurul din Epoca Fierului care ar putea rescrie istoria
Descoperire arheologică în Marea Britanie: Tezaurul din Epoca Fierului care ar putea rescrie istoria
Richard Chamberlain, de la Dr. Kildare la Preotul care a păcătuit iubind. 11 fapte despre legenda hollywoodiană, actorul timid care a dominat televiziunea anilor ’60
Richard Chamberlain, de la Dr. Kildare la Preotul care a păcătuit iubind. 11 fapte despre legenda hollywoodiană, actorul ...
Administrația Trump a eliminat instrumentul esențial pentru analiza riscurilor climatice
Administrația Trump a eliminat instrumentul esențial pentru analiza riscurilor climatice
Transplantul de barbă: Între modă și capcană costisitoare
Transplantul de barbă: Între modă și capcană costisitoare
Ranchiuni și resentimente: De ce ne este atât de greu să iertăm?
Ranchiuni și resentimente: De ce ne este atât de greu să iertăm?
O nouă metodă contraceptivă în curs de dezvoltare: implant auto-formator administrat prin injecție
O nouă metodă contraceptivă în curs de dezvoltare: implant auto-formator administrat prin injecție
Test de cultură generală. De ce se înnegresc bananele?
Test de cultură generală. De ce se înnegresc bananele?
Telescopul James Webb a detectat un moment crucial din istoria Universului: sfârșitul epocii întunecate
Telescopul James Webb a detectat un moment crucial din istoria Universului: sfârșitul epocii întunecate
Disney promovează diversitatea „într-un mod care nu respectă” reglementările guvernamentale, susține o anchetă
Disney promovează diversitatea „într-un mod care nu respectă” reglementările guvernamentale, susține o anchetă
2.000 de restaurante fast-food, închise după ce un șobolan a fost găsit într-o supă
2.000 de restaurante fast-food, închise după ce un șobolan a fost găsit într-o supă
Ziua în care Carol al II-lea pune total capăt democraţiei în România
Ziua în care Carol al II-lea pune total capăt democraţiei în România
Un negociator rus spune că încetarea focului în Ucraina nu va veni în 2025
Un negociator rus spune că încetarea focului în Ucraina nu va veni în 2025
O franțuzoaică a scos la licitație un buncăr militar din cel de-al Doilea Război Mondial
O franțuzoaică a scos la licitație un buncăr militar din cel de-al Doilea Război Mondial
S-a aflat cum a pornit cel mai mare incendiu din istoria Coreei de Sud
S-a aflat cum a pornit cel mai mare incendiu din istoria Coreei de Sud
Donald Trump este 100% sigur că SUA vor avea Groenlanda
Donald Trump este 100% sigur că SUA vor avea Groenlanda
Misiune în Rusia țaristă în Primul Război Mondial
Misiune în Rusia țaristă în Primul Război Mondial