Inginerii de la Honda au colaborat cu cercetători de la Universitatea din Tokyo pentru a desfăşura teste ale aplicaţie între septembrie 2012 şi februarie 2013 pe un drum cu taxă din Jakarta. Aplicaţia de smartphone monitoriza accelerarea şi frânarea vehiculului şi recomanda şoferilor când să reducă viteza.
Conceptul pe care se bazează aplicaţia este unul simplu: conducătorii auto nu respectă întotdeauna o distanţă sigură şi potrivită faţă de vehiculul din faţa lor, ceea ce duce la reacţii întârziate care se propagă de-a lungul întregului şir de maşini aflate în spatele şoferului. Pentru a testa eficacitatea tehnologiei sale, Honda a verificat două concepte: un sistem în care smartphone-urile ofereau recomandări individuale, fără a se conecta la un server central, şi un sistem interactiv, în care toate telefoanele se conectează la un server din cloud care monitorizează şi sincronizează tiparul de condus al şoferilor participanţi la test.
Ambele metode au obţinut rezultate încurajatoare. Atât sistemul individual cât şi cel interactiv au ajutat la întârzierea formării blocajelor în trafic cu până la 6 minute. În ceea ce priveşte creşterea eficienţei consumului de combustibil, sistemul interactiv s-a dovedit puţin mai bun decât cel individual, obţinând o îmbunătăţire de 22% (faţă de 20%, rezultatul sistemului individual).
Pe măsură ce producătorii de automobile încep să integreze cele mai noi tehnologii în maşinile lor, cercetarea efectuată de Honda atestă că o simplă aplicaţie destinată telefonului mobil poate îmbunătăţi siguranţa rutieră şi poate încuraja obiceiuri de condus mai sigure, realizând un nou pas spre era în care automobilele se vor conduce singure.