Acum un nou studiu susţine că numărul de „like”-uri obţinute de un spital pe Facebook par să fie un bun indicator eficient care estimează cât de probabil este ca un pacient să moară acolo.
Cercetătorii au analizat paginile de Facebook a 82 de spitale din New York City şi au catalogat ratele mortalităţii întâlnite ale pacienţilor care suferiseră atacuri de cord în aceste instituţii.
Rezultatele au arătat că acolo unde existau mai multe „like”-uri mortalitatea era mai scăzută, mai exact fiecare scădere de 1% a mortalităţii corespundea cu 93 de „like”-uri. Autorii studiului explică faptul că spitalele în care rata mortalităţii este scăzută au pacienţi mai mulţumiţi care sunt dispuşi să intre pe Facebook şi să le recomande şi altora serviciile clinicii respective.
Legătura dintre „like”-uri şi mortalitate este surprinzătoare din mai multe motive. Pe de-o parte, cel mai probabil majoritatea pacienţilor nu cunosc rata de mortalitate a spitalului iar pe de altă parte, pare destul de interesant faptul că un pacient, fie el şi unul satisfăcut, este dispus să caute pagina de Facebook a spitalului doar pentru a arăta că este mulţumit de serviciile de acolo.